HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (3) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (956) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Gyors, kis költségvetésű taktikai piackutatás esetén miért érdemes a Forecast Omnibuszt választani?

2019.05.29. 12:23 Forecast Research - www.forecast.hu

omnibuszkutatas.jpg
A piackutatási projektek egy részénél - jellemzően a taktikai kutatásoknál - a legfontosabb szempont az ügyfelek számára a gyorsaság és az ár. Cégünk 2017-ben jelent meg ilyen szolgáltatással, a Forecast Omnibusszal. Ezt a kutatást elsősorban gyors, kis költségvetésű kutatásokhoz fejlesztettünk ki, kifejezetten alkalmas pl. márkaismereti kutatáshoz, sajtóközleményekhez, kommunikációs célokra, lakossági-fogyasztói elégedettségi felmérésekhez. Az igénybe vevők köre változatos, kis- és középvállalkozások, reklámügynökségek, önkormányzatok, nonprofit vállalkozások, stb. Nemrég megjelent a piacon egy előre fizetéses, webfelületen igénybe vehető konkurens szolgáltatás, aminek kapcsán készítettünk egy összehasonlító táblázatot arról, hogy mit is nyújt a két szolgáltatás, nézzük tehát:

Forecast Omnibusz


előre fizetéses konkurens szolgáltatás 

A kérdőívet elkészíti-e a piackutató cég a szakmai szabályoknak megfelelően?

igen.jpg nem.jpg

A kérdések száma 12-nél több lehet-e?

igen.jpg nem.jpg

Van-e többféle választható reprezentatív minta?

igen.jpg nem.jpg

Igény esetén lehetséges speciális módszertan alkalmazása (pl. márkaismereti kutatásoknál)?

igen.jpg nem.jpg

Elég rugalmas-e a célcsoport paramétereinek pontosítása, plusz szűrőfeltételek megadása?

igen.jpg nem.jpg

A kutatás eredményeit feldolgozva, nem adatbázis formában, hanem táblázatokkal, grafikonokkal biztosítják-e?

igen.jpg nem.jpg

Szöveges elemzés rendelhető?

igen.jpg nem.jpg

Demográfiai jellemzők szerinti részletes táblázatos elemzés rendelhető?

igen.jpg nem.jpg

Elektronikus forma mellett nyomtatott példányok rendelhetők?

igen.jpg nem.jpg

Általában a fizetés történhet utólag?*

igen.jpg

nem.jpg

Konzultáció, tanácsadás a kutatás előtt, közben, után?

igen.jpg

nem.jpg


*Bizonyos esetekben 50-100% előleget kérhetünk.

A kérdőív elkészítését profikra kell bízni!
Nagyon fontos része egy kutatásnak, egy rosszul megírt kérdőív félreviheti a teljes folyamatot és már ezen a ponton eldőlhet, hogy hibás vagy korrekt eredményeket kapunk-e a kutatás végén? Nagyon sok ponton el lehet hibázni a kérdőívszerkesztést, például rosszul megfogalmazott kérdések, rossz sorrendben feltett kérdések, helytelen szóhasználat, nem megfelelő skálák, nem jó kérdéstípus alkalmazása, rossz ugratási utasítások, stb. Ha valid eredményeket szeretnénk, ezt a részt mindenképpen érdemes profikra bízni, mi külön költség nélkül elkészítjük a kérdőívet a megbízó igényeinek figyelembe vételével, ha pedig már van kérdőív, szakmai szempontból átnézzük, javítjuk, lektoráljuk. A nemrég megjelent konkurens szolgáltatás esetén teljes egészében a megrendelő készíti el a kérdőívet, mindenki gondolja át, hogyha bármilyen szakmai hibát vét a szerkesztésben (ami nemcsak hogy valószínű, hanem gyakorlatilag teljesen biztos, mivel a megrendelők többnyire nem gyakorló piackutatók), akkor mennyire lesznek hitelesek az eredmények?

Van egy másik oldala is a kérdőívszerkesztésnek, mégpedig az, hogy sokszor a megbízó tudja ugyan, hogy például márkaismereti kutatást szeretne, de egyáltalán nincs tisztában vele, hogy egy ilyen jellegű kutatásnál milyen standard kérdésekből áll a kérdőív? Hogyan fogja saját maga - segítség nélkül - elkészíteni a kérdőívet? Ez is egy olyan pont, ahol nagy valószínűséggel félre fog csúszni az egész folyamat. Hiába tűnik olcsónak egy ilyen - teljesen a megrendelőre bízott - kutatás, a végén ki fog derülni, hogy nincs drágább annál a kutatásnál, aminek az eredményei nem használhatóak, mert már a kérdőív-szerkesztési folyamat során fatális hibák történtek.

Kérdések száma
Van, amikor elég 12 kérdés, máskor nem. A mi omnibuszunkban egy megbízó által maximum 20 kérdés tehető fel, de több hullámban ennél több is rendelhető!

Reprezentatív minta
Egyféle minta sokszor nem megfelelő, mert a kutatás célcsoportja éppen más, ezért nálunk 3 féle reprezentatív minta közül lehet választani. (A konkurens szolgáltatásnál csak egyféle reprezentatív minta van.)

Szűrőfeltételek rugalmas megadása
A célcsoport kutatásonként teljesen más lehet, adott esetben pl. nem a standard 18-59 vagy 18-65 éveseket kell megkérdezni (hanem pl. a 25-45 éveseket, stb.), illetve egészen speciális további feltételek is felmerülhetnek a megkérdezendő személyekkel kapcsolatban. Nálunk erre is lehetőség van (bizonyos keretek között), plusz interjúk készítésével vagy egyéb módon ez is megoldható és nem is minden esetben jár plusz költséggel.

Mihez kezd egy átlagos megrendelő egy adatbázissal?
Ha valaki profi szinten ért az adatbázis-elemzéshez, akkor nekiül és a megfelelő célszoftverrel kielemzi. És a többiek? Mert ők vannak többségben. A nemrég indult konkurens szolgáltatásnál ugyanis a megrendelő a folyamat végén egy adatbázist kap csupán. Számokat egymás alatt, mellett, sorokban, oszlopokban. Sokan ekkor fogják csak megérteni, hogy nem ezt a kutatást kellett volna választani. Ezzel szemben mit adunk mi a kutatás végén: a kérdésenkénti végleges eredményeket, mégpedig bárki számára könnyen áttekinthető és értelmezhető grafikonos és táblázatos formában. Nem adatbázist, hanem eredményeket. Igény esetén ezeket az eredményeket biztosítjuk akár az összes demográfiai jellemző szerinti bontásban is, ugyancsak nagyon könnyen áttekinthető formában. Ha egyéb keresztelemzésre van szükség, azt is elkészítjük. Igény esetén szöveges elemzés is rendelhető. Konzultációt minden nálunk megrendelt kutatásnál a teljes kutatási folyamat alatt külön költség nélkül biztosítunk, ha bármilyen kérdés felmerül pl. az eredményekkel kapcsolatban, a kutatási vezetőnk készségesen segít az értelmezésben. A konkurens szolgáltatás ezek közül mit biztosít? Az adatbázison kívül semmit.

Fizess előre?
A konkurens szolgáltatás előre utalással működik, amíg a teljes összeget át nem utalja a megrendelő, addig nem indul el a felmérés. (Bizonyos esetekben mi is kérhetünk 50-100% előleget, de a legtöbb esetben ettől eltekintünk.)

Bármilyen további kérdés esetén kérjük az érdeklődőket, hogy tekintsék meg weboldalunkat, illetve Vizi Ferenc kutatási vezető (tel. +36 70 243 3133) is szívesen ad további tájékoztatást az omnibusz kutatás részleteiről.

(Piackutatás blog)

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás kérdőív taktikai piackutatás reprezentatív kérdőívszerkesztés omnibusz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása